Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Έλα στο δάσος








MIHAI EMINESCU  
(Μιχάι Εμινέσκου, 1850 - 1889)

     Ο Mihai Eminescu, είναι ο Εθνικός ποιητής της Ρουμανίας και μια από τις μεγαλύτερες και πιο γνήσιες μορφές του Ευρωπαϊκού λυρισμού του δέκατου ένατου αιώνα. Γεννήθηκε στο χωριό Ιποτέστι της βόρειας Μολδαβίας.[...]
[...] Με τη μακρόχρονη επαφή του με τις αυτόχθονες διαλέκτους που διαμόρφωσαν οι αιώνες με το ζύμωμα της Δακικής, της Ρωμανικής και της Σλαβικής γλώσσας, ο Mihai Eminescu, μπόρεσε να πλουτίσει το Ρουμανικό λεξιλόγιο, να εκτοπίσει τις ξένες γλώσσες που μιλούσαν κι έγραφαν οι εύπορες τάξεις και οι διανοούμενοι στις πόλεις και να επιβάλει οριστικά στη Ρουμανική λογοτεχνία τη ντόπια γλώσσα, πραγματοποιώντας μια αληθινή γλωσσική αναγέννηση, πρωταρχικό κρίκο ενοποίησης και εθνικοσυνειδητοποίησης των Ρουμανικών λαών. (σελ. 2384)  [...] 

Έλα στο δάσος

Έλα στο δάσος, στην πηγή  
που κύκλους τρέμοντας απλώνει,
κει που τη χλόινη στρωμνή
την κρύβουν οι γερμένοι κλώνοι.  

Μπράτσα ανοιχτά σε καρτερούν
στο πλατύ στήθος μου να πέσεις,
το βέλο θα σου βγάλω ευθύς
με γυμνό πρόσωπο μ' αρέσεις.

Στα γόνατά μου θα καθίσεις
θα ΄μαστε μόνοι, μοναχοί,
με ρίγη πάνω στα μαλλιά σου
θα πέφτουν οι φυλλυρανθοί.

Άσπρο μου μέτωπο, ξανθά μαλλιά,
στο μπράτσο μου απαλά θα γείρεις,
βορά στο στόμα μου θ' αφήσεις 
τα δυο σου χείλη τα γλυκά...

Θα κάνουμε όνειρα, όσα θες,
θα μας μεθύσουν, άγγελέ μου,
το μύρο της πνοής τ' ανέμου
με τις κελαρυστές πηγές.

Του δάσους η αναταραχή
μελωδική θα μας κοιμίσει,
της φλαμουριάς θα πέφτουν τ' άνθη
απάνω μας σαν μια βροχή.

Mihai Eminescu   (Μιχάι Εμινέσκου)

...............................................................................................................................................
Από τη "Νέα Παγκόσμια ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ", Ρίτας Μπούμη - Ν. Παππά τόμ. Ε΄, σελ. 2391

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου