Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2019

Ν ό τ ε ς






ΜΙΝΩΣ  ΖΩΤΟΣ
Ποιητής
(1905 - 1932)

Ο Μίνως Ζώτος ανήκει στους νεώτερους της Νεορομαντικής Εποχής. Γεννήθηκε τον Ιούνιο του 1905 στο Νεοχώρι της Παραχελωίτιδος. Tελείωσε το Δημοτικό στο Νεοχώρι και το Σχολαρχείο στο Αιτωλικό και στο Μεσολόγγι έβγαλε το Γυμνάσιο. Το 1922 ήρθε στην Αθήνα και διορίστηκε στο Δήμο Αθηναίων βοηθός ταμεία, ενώ παράλληλα φοιτούσε στη Νομική Σχολή. ΤΟ 1928, γνώρισε τη Μαρία Φαραντούρη που υπήρξε και ο μεγάλος έρωτας της ζωής του. Το Φθινόπωρο του 1932 γύρισε στο χωριό του, και τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους πέθανε από φυματίωση. Την πρώτη του εμφάνιση στα Γράμματα την πραγματοποίησε το 1923 από το περιοδικό "Μούσα", ακόμη συνεργάστηκε και με τα περιοδικά "Η Βίγλα" (Μεσολογγίου), "Νέα Εστία", "Κίτρινος Γάτος", "Νεοελληνική Τέχνη", "Η Πνοή" κ.α.

Οι dromoi logotexnias φιλοξενούν δύο ποιήματα του ποιητή Μίνου Ζώτου.

Από τις  "Ν ό τ ε ς"               

                ***

Όχι, όχι! η μοίρα διάφορη
δεν ήτανε για μένα,
την παννυχίδα ο κάματος
διαχέεται κι η θλίψη

Τέλος από ΄να φέρετρο
μας πέφτει στον καθένα,
μόνο που εμένα είν΄ έτοιμο
και νέον θα με καλυψει...

               ***

Δεν είναι τίποτε να βιάσει
τη σκυθρωπή μου υποταγή,
τίποτε, τίποτε να σπάσει
την ακατάλυτη σιωπή.

Κάτι σα να 'πιασε τ΄αυτί μου
στον ήχο γνώριμης φωνής.
-Μην είπες τίποτε, ψυχή μου;
μην έχεις τίποτε να πεις;                           (1)



Δ ι κ α ί ω σ ι ς     

                        "Ποινή πως έοικε Ση χάρις, Κύριε."

Αγίων ψαλμοί και Αγγέλων κίνησις πολλή.

Η ανάκλησίς μου εν ουρανοίς εορτή μεγάλη.
Εν νεφέλη αφαρπάζομαι. Άγγελοι εν στολή
προς το αναβήναι με κρατούν απ' την μασχάλη.

Και ιδού πομπή μακρά με δάδας και πυρσούς
με δέχεται εν οργάνοις, δεν απουσιάζει
εκ των Αγίων ουδείς, και μόνον ο Ιησούς,
ολοέν και πλέον βαρύθυμος, πέραν μονάζει.

Μακαρίζω την τύχη μου. Ευτυχής εγώ.
ότι ηξιώθην χάριτος. Εδόθη μοι όντως
λαμπρά δικαίωσις τον Θεόν να υμνολογώ
εκ δεξιών Αγίου Κλαυδίου του μειδιώντος.   (2)

Μίνως Ζώτος
....................................................................................................................................................
1 & 2. Από τη Ανθολογία "Η ελληνική ποίηση", Εκδόσεις ΣΟΚΟΛΗ, σελ. 435, Αθήνα 1980

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου