Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017

Γη ομοιότητά μου











WALT  WHITMAN
(Γουώλτ Ουΐτμαν)


Ο Γουώλτ Ουίτμαν (1819-1892), ήταν ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς συγγραφείς και ποιητές. Κυριότερο έργο του αποτελεί η ποιητική συλλογή Φύλλα Χλόης.

Γη ομοιότητά μου

Γη πανομοιότυπό μου
μολονότι φαίνεσαι τόσο απαθής, πλατιά και σφαιρική
τώρα υποπτεύομαι πως αυτό δεν είναι όλο
τώρα υποπτεύομαι πως υπάρχει κάτι
άγριο σε σένα για να εκραγεί,
γιατί ένας αθλητής είναι ερωτευμένος μαζί μου
κι εγώ μ' αυτόν,
αλλά υπάρχει κάτι άγριο και τρομερό μέσα μου
γι' αυτόν να εκραγεί.
Δεν τολμώ να το πω με λόγια ακόμα
ούτε και σ' αυτά τα τραγούδια..

                                   *

Σ' αυτούς που απέτυχαν

Σ' αυτούς που απέτυχαν σε πλατιές εμπνεύσεις
στους άγνωστους στρατιώτες που έπεσαν στο
μέτωπο από μολύβι 
στους ήρεμους αφοσιωμένους μηχανικούς
- στους φλογερούς ταξιδιώτες - στους πιλότους
εκεί στα πλοία τους,
σ' ένα σωρό τραγούδια και εικόνες
χωρίς αναγνώριση - θα ύψωνα 
ένα δαφνοσκεπασμένο μνημείο ψηλό και
ψηλότερο απ' όλα - Σε όλους που
έπεσαν πρόωρα 
κυριευμένοι από κάποιο παράξενο
πύρινο πνεύμα
ηττημένο από ένα πρόωρο θάνατο.   

Walt Whitman    (Γουώλτ Ουΐτμαν)

..............................................................................................................................................

(Από τη Νέα Παγκόσμια Ποιητική Ανθολογία, τόμ. Γ΄, σελ. 1156, 1157, Ρίτας Μπούμη - Ν. Παπά. Εκδόσεις Διόσκουροι - Αθήνα, αχρονολόγητο). 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου